Monza 2. septembra (TASR) - Brit Lewis Hamilton na Mercedese sa stal víťazom Veľkej ceny Talianska, 14-teho podujatia seriálu F1. Do pretekov štartoval z 3. pozície, napokon však za seba dostal Sebastiana Vettela i Kimiho Räikkönena na Ferrari. Fín dlho jazdil na prvej priečke, Hamilton ho však v 45. kole dokázal predbehnúť a víťazstvo už z rúk nepustil. Na 3. priečke skončil Hamiltonov tímový kolega Valtteri Bottas. Hamiltonov náskok na čele seriálu F1 na druhého Vettela sa zvýšil na 30 bodov.
Ďalšie preteky seriálu F1 sú na programe 16. septembra na okruhu v Singapure.
Bezprostredne po štarte si víťaz kvalifikácie Räikkönen postrážil prvú priečku, tesne za ním však došlo ku kolízii v druhej šikane. Vettel doplatil na kontakt s Hamiltonom prepadnutím sa až na poslednú priečku. Brit sa po reštarte pretekov nakrátko dostal aj pred Räikkönena, ten však úspešným manévrom získal pozíciu späť. Daniel Ricciardo, ktorý štartoval z predposlednej priečky, zavŕšil nevydarený víkend v 24. kole, keď po zlyhaní pohonnej jednotky skončil. Dovtedajší líder pretekov Hamilton zamieril do boxov až po Räikkönenovi a hoci sa zdalo, že náskok by mu mohol stačiť na návrat pred jazdca Ferrari, opak bol pravdou. Po tom, čo do boxov zamieril aj Bottas, sa súboj o víťazstvo zúžil na Räikkönena s Hamiltonom. Britovi sa v 45. kole vydaril predbiehací manéver v dvojitej zákrute a prvú priečku si udržal až do konca pretekov.
hlasy (zdroj: Sport2):
Lewis Hamilton, víťaz: "Chcem pochváliť Ferrari za vynikajúci súboj. Ďakujem mojim mechanikom a tímovým inžinierom, ktorí predvádzajú skvelú prácu. Veľmi ma inšpirovali a posúvali vpred. Všetko negatívne som premenil na pozitívne. Ďakujem aj Valtterimu (Bottasovi) za výbornú prácu."
Kimi Räikkönen, 2. miesto: "Bol som rýchly, ale zadné pneumatiky to nevydržali. Robil som, čo sa dalo, no náš dnešný výsledok je ďaleko od ideálu. Pole position ma síce tešila, ale zadné pneumatiky neboli také, aké mali byť."
Valtteri Bottas, 3. miesto: "Ako tím berieme toto víťazstvo, tento výsledok. Vzali sme viac bodov ako Ferrari, no aj tak to mohlo byť ešte lepšie."
Výsledky Veľkej ceny Talianska F1 (53 kôl, 1 kolo - 5,793 km, spolu 306,7 km):1. Lewis Hamilton (V. Brit./Mercedes) 1:16:54,484 hod., 2. Kimi Räikkönen (Fín./Ferrari) +8,705 sek., 3. Valtteri Bottas (Fín./Mercedes), +14,066, 4. Sebastian Vettel (Nem./Ferrari) +16,151, 5. Max Verstappen (Hol./Red Bull) +18,208, 6. Romain Grosjean (Fr./Haas) +56,320, 7. Esteban Ocon (Fr./Force India) +57,761, 8. Sergio Perez (Mex./Force India) +58,678, 9. Carlos Sainz (Šp./Renault) +1:18,140 min., 10. Lance Stroll (Kan./Williams), 11. Sergej Sirotkin (Rus./Williams), 12. Charles Leclerc (Mon./Sauber), 13. Stoffel Vandoorne (Belg./McLaren), 14. Nico Hülkenberg (Nem./Renault Sport), 15. Paul Gasly (Fr./Toro Rosso), 16. Marcus Ericsson (Švéd./Sauber), 18. Kevin Magnussen (Dán./Haas) všetci + 1 kolo
Nedokončili: Brendon Hartley (N. Zél./Toro Rosso), Fernando Alonso (Šp./McLaren), Daniel Ricciardo (Aus./Red Bull)
Priebežné poradie (po 14 z 21 pretekov): 1. Hamilton 256 bodov, 2. Vettel 226, 3. Räikkönen 164, 4. Bottas 159, 5. Verstappen 130, 6. Ricciardo 118, 7. Hülkenberg 52, 8. Magnussen 49, 9. Perez 44, 10. Alonso 44, 11. Ocon 43, 12. Grosjean 35, 13. Sainz 32, 14. Gasly, 28, 15. Leclerc 13, 16. Vandoorne 8, 17. Ericsson 6, 18. Stroll 5, 19. Hartley 2, 20. Sirotkin 0.
Pohár konštruktérov: 1. Mercedes 375 bodov, 2. Ferrari 360, 3. Red Bull Racing Tag Heuer 238, 4. Renault 82, 5. Haas Ferrari 76, 6. McLaren Renault 52, 7. Scuderia Toro Rosso Honda 30, 8. Sauber Ferrari 19, 9. Force India Mercedes 18, 10. Williams Mercedes 4.
Grosjeana diskvalifikovali zo šiesteho miesta na VC Talianska
Monza 3. septembra (TASR) - Francúzskeho pilota Romaina Grosjeana z tímu Haas diskvalifikovali zo šiesteho miesta na nedeľňajšej Veľkej cene Talianska F1. Stajňa Renault protestovala proti jeho monopostu, podľa Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) použil Haas vedome nepovolený dizajn podvozku.
"Nesúhlasíme s rozhodnutím stewardov. Sme presvedčení, že šiesta priečke by mala zostať v platnosti. Odvolali sme sa," citovala šéfa Haasu Guenthera Steinera agentúra AP.
FIA informovala tímy koncom júla, že do VC Talianska sa musia prispôsobiť regulám veľkosti predného krídla. Haas sa bráni, keďže riadiacej organizácii zaslal email, podľa ktorého prinesie nový dizajn monopostu na VC Singapuru 16. septembra.